Ефективний урок
З чого починається ефективний урок
· На помилках учаться. Помилки потрібно для навчального процесу. Діти не повинні боятися зробити помилку.
· Давайте дітям можливість максимально проявляти свою ініціативу. Навчайте учнів самостійно думати і працювати.
· Творче ставлення до роботи та навчання – запорука ефективного уроку.
· Будь-які вміння відшліфовуються тренуванням і повторенням.
· Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не дозволяйте учням зневіритися у своїх силах.
· Якщо ваш голос видає роздратування, розчарування та зневіру, то діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку намагалися їм "втиснути".
· Ні в чому немає однаковості, стандарту. І в сприйманні матеріалу теж. Орієнтуйтеся на кожного окремого учня.
· Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
· Добрій пам’яті передує пильна увага.
· Чогось навчити можна тільки практично.
· Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економніше і ефективніше.
· Діти (і не тільки) люблять бавитися. Перетворіть заняття в гру.
· Заохочуйте дітей до нестандартного мислення.
· Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, нема мислення.
· Якщо дитина дивується, вона починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої уяви.
· Спостережливість можна (і треба) розвивати й тренувати.
· Цікавість – найсильніша мотивація навчання.
· Учіть дітей робити записи.
· Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень учителя можна зробити висновок з того, як він уміє висловлюватись.
· Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: одержати винагороду та уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках. · Однаково шкідливо як переоцінювати, так і недооцінювати можливості дитини.
· Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.
· Дитина не любить слухати неприємні відгуки про своє навчання.
· Плануйте дискусії, виступи на уроці. Від того увага дітей посилюється.
· Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів.
· Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме він вирішує успіх цілого заняття.
· Теорема! Спробуйте довести: сила не в знанні, а в умінні. |