Понеділок, 2019-05-20, 9:04 AM

Державний професійно-технічний навчальний заклад
"Броварський професійний ліцей"

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 

ЗАКОН "ПРО ОСВІТУ" Стаття 53 ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

п.1. Здобувачі освіти мають право на:

навчання впродовж життя та академічну мобільність;

індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

повагу людської гідності;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

трудову діяльність у позанавчальний час;

збереження місця навчання на період проходження військової служби за призовом та/або під час мобілізації, на особливий період;

особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

п.3. Здобувачі освіти зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

БУЛІНГ (цькування)

- діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

ОЗНАКИ БУЛІНГУ:

           - систематичність (тобто повторюваність) діяння;

- наявність сторін: кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
-  дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції.

Як впоратися з ситуацією самостійно (поради скривдженим)

1.Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.

 

2.Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор. Цим ви можете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.

 

3.Стримуйте гнів і злість. Адже це саме те, чого домагається кривдник. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.

4.Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Що агресивніше ви реагуєте, то більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.

5.Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

Номери телефонів організацій та установ, служб підтримки, до яких можуть звертатися постраждалі особи та свідки:

Дитяча лінія 116 111 або 0- 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000

Гаряча лінія з питань запобігання насильству

116 123 або 0800 500 335

 

 

Поради учням

Профілактика Інтернет-залежності

  • Визнайте, що у Вас є залежність.  Ви  не зможете боротися з нею, поки не зрозумієте, що схильні до неї.
  • Знайдіть якийсь інтерес, що стане для вас альтернативою Інтернету. Відвідуйте різні групи і клуби, займайтеся спортом, музикою, танцями, співом та ін.
  • Поповнюйте запас Ваших знань. Напевно є безліч книг, які б Ви давно хотіли прочитати. Почитайте енциклопедію натомість поглядання Вікіпедії.
  • Заплануйте сімейний вечір. Замість того, щоб дивитися телевізор або проводити час поодинці, зберіться разом із сім’єю, повечеряйте, а потім придумайте спільну розвагу, наприклад, пограйте в настільну гру.
  • Встановіть ліміт часу роботи Вашого комп`ютера. Визначте скільки разів на тиждень Вам необхідно виходити в Інтернет. Вимикайте комп`ютер, якщо у Вас немає необхідності в ньому.
  • Використовуйте таймер. Перш ніж сісти за комп`ютер, встановіть таймер на 30 хвилин. Сигнал нагадає вам, скільки часу Ви провели за комп`ютером.
  • Зідзвонюйтеся і зустрічайтеся з друзями замість того, щоб тримати з ними зв`язок через Інтернет.
  • Намагайтеся триматися осторонь від сайтів, які можуть викликати звикання. В основному це соціальні мережі, форуми чи сайти розваг. Якщо Ви відчуваєте, що Ваша залежність від цих сайтів занадто сильна, просто заблокуйте їх.
  • Сидячи перед комп’ютером, робіть перерви кожні 15 хвилин – ваші очі і м’язи повинні відпочивати.

Як позбутися інтернет-залежності

  • Як позбутися від інтернет-залежності, розповідається в багатьох психологічних статтях, присвячених цій проблемі. Перш за все, людині охопленому комп’ютерної манією, потрібно усвідомити проблему, побажати позбутися залежності і докласти до цього всіх зусиль.
  • Потрібно засікти, скільки часу проводиться в мережі по дійсно важливих питань. Це і є той час, скільки людина може приділяти інтернету. Близьким залежного потрібно постаратися відволікати його, допомогти знайти йому захоплення та цікаві заняття в звичайному житті, по «цю сторону монітора». Не варто застосовувати категоричних заходів, таких як відключення інтернету.
  • Це може лише ще більше «загострити» інтернет-залежність ; в результаті людина буде пропадати в мережі ще більше часу, тільки з іншого комп’ютера (робочого, з комп’ютерних клубів, з комп’ютерів друзів і ін.).
  • Якщо ці прості поради виявляються неефективними і боротьба з інтернет-залежністю має мало успіху, то слід звернутися до професійного психолога. Поспілкувавшись з людиною, психолог виявить причини інтернет – залежності і дасть поради, які підходять саме цій людині. Розібравшись з тим, що саме так зацікавлює і приваблює людину в мережі, можна знайти альтернативні заняття без використання комп’ютера.
  • Профілактика інтернет-залежності корисна всім тим людям, яким доводиться користуватися інтернетом. Справа в тому, що інтернет-залежність, хоча і менш згубна, ніж алкогольна залежність чи наркоманія, але розвивається набагато швидше. Варто подумати про те, як люди жили в часи, коли не було інтернетуmdash; що вони робили у вільний час, як вони розважалися і як спілкувалися один з одним.
  • Припустимо, замість скачування фільму з інтернету та перегляду його з монітора, можна просто піти з друзями чи коханою людиною в кінотеатр. Замість читання статей з інтернет-порталів; купити журнал або газету на цікаву для тематику і ознайомитися з тим чи іншим матеріалом. Знову-таки, онлайн ігри можна замінити походом в більярдний або боулінг клуб. І тоді у інтернет-залежності просто не буде шансів здолати людину своєю web – «павутиною».

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2019Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz