П`ятниця, 2020-11-27, 4:33 AM

Державний професійно-технічний навчальний заклад
"Броварський професійний ліцей"

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Корисні посилання

Головна | Міністерство освіти і науки України
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0





 

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)

(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 5, ст.33)

 

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Вчинення булінгу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Типові ознаки булінгу (цькування)

ФОРМИ БУЛІНГУ

ØСловесні образи, глузування, обзивання, погрози
ØОбразливі жести або дії, наприклад, плювки
ØЗалякування за допомогою слів, загрозливих інтонацій з метою змусити жертву щось зробити чи не зробити
ØІгнорування, відмова від спілкування, виключення з гри, бойкот
ØВимагання грошей, їжі, речей, умисне пошкодження особистого майна жертви
ØФізичне насилля (удари, щипки, штовхання, підніжки, викручування рук, будь-які інші дії, що заподіюють біль і навіть тілесні ушкодження)
ØПриниження за допомогою мобільних телефонів та Інтернету (СМС, Viber-повідомлення, електронні листи, образливі репліки й коментарі в соціальних мережах, чатах і т.д.), поширення чуток і пліток.
 
ВИДИ БУЛІНГУ

Види булінґу можна об’єднати в групи словесного (вербального), фізичного, соціального (емоційного) та електронного (кібербулінґ) знущання, які часто поєднуються для більш сильного впливу.

Найскладніше зовні помітити соціальне знущання – систематичне приниження почуття гідності потерпілого шляхом ігнорування, ізоляції, уникання, виключення.

Сьогодні набирає обертів кібербулінґ. Це приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету. Діти реєструються в соціальних мережах, створюють сайти, де можуть вільно спілкуватися, ображаючи інших, поширювати плітки, особисті фотографії, тощо.

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДИТИНА Є ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ?

Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до навчального закладу або ж можуть плакати, вигадувати хворобу.
—Вони не беруть участь у спільній діяльностігрупи, соціальних заходах.
—Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно.
—Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо пояснити.
—Може почати говорити про те, що кине навчальний заклад, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні.
—Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.
—Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.
—Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.

       Бажання іти до закладу іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

Чому діти стають жертвами булінгу?

—Занижена самооцінка. Навіть якщо дитина виявляє її через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.
—Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти - нещасна, хвора, росте без батька...Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі.
—Атмосфера в класі. Бувають колективи, створені самостійно або руками вчителя, в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.
 

Найчастіше жертвами булінґу стають діти, які мають:

  • Фізичні вади – носять окуляри, погано чують, мають порушення рухового апарату фізично слабкі.
  • Особливості поведінки – замкнуті чи імпульсивні, невпевнені, тривожні.
  • Особливості зовнішності – руде волосся, веснянки, мають надмірну худорлявість чи повноту.
  • Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають жодного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками.
  • Страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається оточуючими як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію.
  • Відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти).
  • Деякі захворювання: заїкання, дислалія (порушення мовлення), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання).
  • Знижений рівень інтелекту, труднощі у навчанні.
  • Високий інтелект, обдарованість, видатні досягнення.

Наслідки булінгу

Жертви булінґу переживають важкі емоції – почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Булінґ вкрай негативно впливає на соціалізацію жертви, спричиняючи:

  • неадекватне сприйняття себе – занижену самооцінку, комплекс неповноцінності, беззахисність;
  • негативне сприйняття однолітків – відсторонення від спілкування, самотність, часті прогули в школі;
  • неадекватне сприйняття реальності – підвищену тривожність, різноманітні фобії, неврози;
  • девіантну поведінку – схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування алкогольної, тютюнової чи наркотичної залежності.

План заходів спрямованих на запобігання та

протидію булінгу в ДПТНЗ «Броварський професійний ліцей»

Найменування завдання

Назва заходу

Строк виконання

Відповідальний

  1. Проведення інформаційно-просвітницької та роз‘яснювальної роботи щодо запобігання та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу.
  • Виховна година «Булінг: причини, наслідки та протидія» для учнів І-ІІІ курсів.
  • Диспут з учнями «Мої життєві цінності».
  • Перегляд відео ролика «Як Нік Вуйчич боровся з булінгом у своєму житті».
  • Круглий стіл «А чи готовий ти робити сьогодні зміни навколо себе?»
  • Диспут «Про стосунки з однолітками».
  • Виховна година «Навчися бути вдячним».
  • Лекція для педагогів «Вплив булінгу на емоційний стан підлітків».
  • Тиждень психології "Твори здорове та щасливе життя".

Протягом навчального року

Практичний психолог Марушевська В.В.

2.Проведення психологічних тренінгів і семінарів для педагогів та батьків

-Тренінг для педагогів «Формування в підлітків соціальних компетентностей і навичок толерантної поведінки та неприйнятності насильницьких дій».

- Семінар «Чому підлітки стають жертвами булінгу?»

- Конференція для батьків «Теплі і щирі стосунки в родині – запорука здорової психіки підлітка».

- Тренінг для учнів «Формування в учнівської молоді нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки».

- Семінар  для викладачів та батьків на тему: «Психологічна безпека підлітків в Інтернет просторі».

Вересень - квітень

Практичний психолог

Марушевська В.В.

3.Співпраця з центром соціальних служб для сім‘ї, дітей та молоді, громадськими організаціями, відділом ювенальної превенції по питанням виявлення та протидії булінгу в освітньому процесі.

- Вивчення законодавчих документів з представниками центру соціальних служб сім‘ї, дітей та молоді щодо протидії цькуванню та булінгу в освітньому середовищі.

- Психологічний тренінг спеціалістів центру соціальних служб сім‘ї, дітей та молоді для педагогічних працівників ліцею «Причини виникнення агресивної поведінки у підлітковому віці».

- Семінар з представниками ювенальної превенції «Відповідальність неповнолітніх та їх батьків за вчинення булінгу».

- Конференція з представниками громадської організації ЮНІСЕФ «Маркери булінгу. Протидія булінгу».

Постійно

Практичний психолог

Марушевська В.В.

4.Діагностика рівня агресивної та конфліктної поведінки у випадках виникнення булінгу та консультування педагогів, батьків, учнів.

- Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти.

- Діагностика рівня агресивної та конфліктної поведінки учнів І курсу.

- Діагностика мікроклімату, згуртованості учнівського колективу та емоційного стану здобувачів освіти.

- Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу.

- Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу.

Постійно

Практичний психолог

Марушевська В.В.

5. Запровадження роботи факультативу  для здобувачів освіти «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе».

-Розповсюдження інфоматеріалів та поліграфічної продукції з протидії булінгу.

- Перегляд відеомодуля «Медіація однолітків».

- Засідання круглого столу «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації підлітків».

- Перегляд онлайн курсу «Булінг стоп» з учнями, які мешкають в гуртожитку.

Протягом навчального року

Заступник з ВР Пержинська О.Д., фахівці громадської організації «Ла Страда–Україна»

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2020Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz