П`ятниця, 2021-04-16, 10:53 PM

Державний професійно-технічний навчальний заклад
"Броварський професійний ліцей"

Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Корисні посилання

Головна | Міністерство освіти і науки України








Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0





 

 Інформація педагогам 

     Дитина, яка нічим не заявляє про свою індивідуальність,

     нікого не  непокоїть,

     нікому не завдає ніяких турбот і прикрощів

      - найважча дитина.

      Василь Сухомлинський.

Зважаючи на усі обставини та чинники, які беруть участь в становленні агресивної поведінки у підлітків, можна попередити або обмежити прояв агресивної поведінки. Це сприятиме зменшенню антисоціальних вчинків, які доставляють стільки занепокоєння батькам, педагогам і самому підліткові.

Рекомендації педагогічним працівникам щодо роботи з дітьми, що проявляють агресивну поведінку

1. Кращий спосіб уникнути надмірної агресивності підлітків - проявляти до нього більше уваги, любові та ласки, яких він потребує. Таких дітей необхідно оточити увагою і турботою, тому що яке-небудь необережне зауваження, нетактовне звернення учителя можуть викликати непередбачені наслідки.

2. Безумовно, з агресивним підлітком важко спілкуватися по-доброму, оскільки його дії викликають гнів у відповідь та роздратування, бажання покарати його. Проаналізуйте в цьому випадку свої почуття до підлітка, визнайте в собі роздратування проти нього та постарайтеся позбавитися від цього почуття, висловивши його обережними, доброзичливими словами. Скажіть йому, що ви гніваєтеся, але не на нього самого, а на те, що він вчинив. Це дуже важливий момент: можна критикувати вчинок, але не особистість в цілому.

3. Не можна використати фізичні покарання. Це може тільки закріпити агресивну поведінку. Краще викликати у дитини необхідні переживання, звертаючись до його справжніх почуттів. Це дасть дитині приклад правильної поведінки в конфліктній ситуації, та, крім того, викличе у нього почутті довіри до вас, почуття впевненості.

4. Допоможіть підліткові знайти друзів. Це сприятиме його адаптації в колективі та, можливо, збереже його від впливу поганої компанії.

5. Підтримуйте у підлітку розвиток позитивних аспектів агресивності - заповзятливості, активності, ініціативності, а також попереджайте формування її негативних якостей - ворожості, замкнутості. Це допоможе підліткові знайти своє місце в житті.

6. Постарайтеся роз’яснити підліткові наслідки його агресивної поведінки для нього самого і для оточення. Можливо, що агресивна поведінка підлітка є для нього еквівалентом поведінки, яку він засвоїв у сім'ї. І необхідно пояснити дитині, що таке поведінка - не норма.

7. Враховуйте при вихованні і навчанні підлітка його особисті особливості. Адже до агресивного підлітка потрібно особливий підхід. Його нервова система дещо відрізняється від нервової системи інших учнів. Вони більше запальні, більше ворожі. І для уникнення цієї поведінки, потрібне особливе поводження з підлітком.

8. Давайте підліткові можливість задовольняти потреби в самовираженні та самоствердженні. Недолік цього і є найчастіше причиною виникнення агресивної поведінки. Щоб ця потреба задовольнялася, покладете на підлітка яку-небудь відповідальність, наприклад, зробіть його старостою класу, або запропонуєте йому організувати який-небудь захід. Це дозволить дитині повірити у свої сили, переконати його, що бути особою можливо і без застосування агресивної поведінки.

9. Намагайтесь направити енергію підлітка в правильне русло, наприклад, в заняття в спортивних секціях, в участь в культурних заходах.

10. Необхідно проводити бесіди з батьками дитини. Поясніть їм, що вони повинні стежити за своєю поведінкою в сім'ї. Кращий спосіб виховання дітей - єдність їх дій. Крім того, вони повинні постаратися обмежити перегляд підлітком відеофільмів з сценами насильства. Це стосується і комп'ютерних ігор.

 

Рекомендації для педагогів щодо відношення до невстигаючих учнів

  • Якщо здобувач освіти опинився в несподіваній ситуації «запитання — відповідь», дайте йому можливість підготуватися та обміркувати відповідь.
  • Бажано, щоб здобувач освіти відповідав не усно, а письмово.
  • Не примушуйте невстигаючих учнів відповідати на новий, тільки-но засвоєний на уроці матеріал, відкладіть опитування на наступний урок, дайте учневі можливість опрацювати його вдома.
  • Шляхом правильної тактики опитувань і заохочень (не лише оцінкою, а й зауваженнями типу «відмінно», «молодець», «розумниця» тощо) формуйте в учня впевненість у власних силах, у своїх знаннях, у можливості вчитися; ця впевненість допоможе учневі в екстремальних, стресових ситуаціях іспитів, контрольних, олімпіад тощо.
  • Тактовно оцінюйте невдачі учня, адже він сам дуже болісно їх сприймає.
  • Під час підготовки відповіді давайте час для перевірки та виправлення написаного.
  • Якомога менше відволікайте учня, його увагу, створюйте спокійні, сприятливі умови для навчання.

Рекомендації майстрам виробничого навчання та викладачам для профілактики та подолання дезадаптації першокурсників

Особливе значення в адаптації першокурсників до навчання відіграє той соціум, що безпосередньо оточує учня, а саме: професійно-технічний навчальний заклад, інженерно-педагогічні працівники, одногрупники, колектив учнів, родичі.

Рекомендації майстрам виробничого навчання та викладачам для профілактики та подолання дезадаптації першокурсників:

1. Демонстрація віри в успіх учня.

2. Запобігання груповій критиці учня або його рис, а також порівнянню помилок із постійними гарними результатами інших учнів.

3. Акцентуйте увагу учня на досягненнях, перемогах.

4. Створюйте ситуації успіху.

5. Надавайте емоційну підтримку словами, поглядом, дотиком.

6. Не використовуйте надто часто слів - заперечень.

7. Підтримуйте і заохочуйте прояви активності на уроці у скутих, сором'язливих, тривожних дітей. Важливо звернути увагу інших на їхні досягнення, підвищувати їхній статус у групі.

8. Наполягайте на публічних виступах і відповідях перед усією групою тривожних, невпевнених дітей.

9. Будуйте спілкування на основі руйнування психологічних бар'єрів (вікових, соціально-психологічних, інтелектуальних, мотиваційних, естетичних, емоційних).

10. Дотримуйтеся принципу, більше уваги і вимогливості до особистості виховання.

11. Розуміння внутрішнього стану, ситуативного настрою, врахування їх у процесі взаємодії.

12. Підтримуйте неформальний стиль спілкування.

13. Умійте передавати особисту зацікавленість, доброзичливість, щире бажання допомогти учневі у розв'язанні його проблем.

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2021Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz