Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Вівторок, 2024-03-19, 9:50 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Броварський професійний ліцей"
State Vocational Educational Institution "Brovarskyi Professional Lyceum"
Головна | Реєстрація | Вхід
Превентивне виховання


Термін "превентивний" розглядається як "попереджувальний" (запобіжний, охоронний, захисний) і стосується профілактики девіантної  поведінки, алкоголізму, наркоманії, СНІДу, способу життя, який веде до хвороб, знецінення сенсу життя.

Превентивне виховання – це комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інституціями, спрямованої на фізичний, психічний, духовний, соціальний розвиток особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику і корекцію асоціальних проявів у поведінці дітей та молоді, на їх допомогу і захист. Це цілеспрямована система економічного, правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, освітнього, інформаційно-освітнього та організаційного змісту, спрямованих на формування позитивних соціальних установлень, запобігання вживанню психоактивних речовин, відвернення суїцидів та формування навичок безпечних статевих стосунків. Воно є пріоритетним напрямом діяльності держави, всіх виховних інституцій і здійснюється в інтересах дитини і молодої людини, суспільства.

Превентивна діяльність є самостійним спеціалізованим педагогічним процесом, має свою мету, принципи, зміст, форми і методи та використовує елементи правоохоронної, правової, медико-оздоровчої роботи.

Мета превентивного виховання

полягає у досягненні сталої відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Основні завдання превентивного виховання учнівської молоді:

– створити умови для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів трудової, навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному     розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів середовища;

– забезпечити соціально-психологічну, педагогічно зорієнтовану діяльність на запобігання залучення дітей і молоді до негативних ситуацій;

– надавати комплексну психолого-педагогічну та організовувати медико-соціальну допомогу тим молодим особистостям, які її потребують;

– забезпечити адекватну соціальну реабілітацію дітей і молоді, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними речовинами;

– стимулювати учнівську молодь до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації, сприяти розвитку здоров’я, збережувального  навчально-виховного процесу, навчанню з раннього віку навичкам відповідальності за власне життя і здоров’я;

– сприяти виробленню інтегрованих міждисциплінарних підходів при підготовці спеціалістів (педагогів, психологів, медиків, соціологів, юристів, соціальних працівників), батьків та ін. до превентивної роботи з дітьми і молоддю;

– об’єднанню зусиль різних суб’єктів превентивної роботи.

Ключові елементи превентивного виховання в освітньому середовищі містять:

-                    просвіту та інформування дітей у сфері прав дитини, здорового способу життя, ВІЛ/СНІДу, інфекцій, що передаються статевим шляхом (ІПСШ), репродуктивного здоров’я, відповідального батьківства;

-                    розвиток особистісних ресурсів, життєвої компетентності, вироблення адаптивної стратегії поведінки;

-                    формування здорової статево рольової та сімейної ідентифікацій.

Основними функціями превентивного виховання є:

- діагностично-прогностична функція, що полягає в аналітичній роботі зі з’ясування причин і умов відхилень у поведінці дітей та молоді; у передбаченні тенденцій їх розвитку; у виявленні шляхів і способів превентивного втручання в соціальну ситуацію розвитку особистості;

- корекційно-реабілітаційна функція, що ставить за мету узгодження виховного процесу з реальними умовами соціалізації дитини і пов’язана з втручанням у негативну ситуацію її розвитку на рівні знань, емоцій, поведінки, використання оптимальної корекційної допомоги, перевиховання та подолання негативних проявів у поведінці, налагодження стосунків для позитивного способу життя;

- освітньо-консультативна функція передбачає використання сучасних технологій надання оптимальної освітньої, консультативної інформації; попередження і нейтралізацію надмірної інформації про види і форми негативних явищ;

- організаційно-методична функція ставить за мету опрацювання і реалізацію міжгалузевих науково-дослідних проектів з проблем превентивного виховання; дослідження соціально-педагогічних та медико-біологічних факторів розвитку схильності неповнолітніх до негативної поведінки та розробку заходів щодо її профілактики; соціально-педагогічних та психолого-педагогічних технологій на базі дошкільних, позашкільних закладів, шкіл, ПТУ, установ реабілітації неповнолітніх та молоді;

- інтегративно-просвітницька функція передбачає збір, обмін, аналіз, адаптацію, узагальнення та впровадження вітчизняного й зарубіжного досвіду превентивного виховання, інтеграцію у світовий превентивний процес в роботі з дітьми і молоддю.

 

Поради батькам

Тільки смерть дитини страшніша від звістки, що вона стала наркоманом, алкоголіком, злодієм, ВІЧ – інфікованим.

Щоб не дійшло до біди, Ви повинні знати:

● з ким приятелює Ваша дитина;

● де проводить вільний час;

● чи не пропускає занять в школі, технікумі, ліцеї;

● куди йде ввечері;

● в якому вигляді або стані повертається додому.

Щоб не допустити горя, зверніть увагу на таке:

● в домі з'явились чужі речі – звідки вони?

● в домі є запах паленої трави або синтетичних речовин, що може свідчити про паління сигарет із наркотичними речовинами;

● в домі появились голки для ін'єкцій, дрібні частинки рослин, чимось вимащені бинти, закопчений посуд – це може свідчити про вживання наркотичних препаратів;

● ліки, які діють на нервову систему і психіку,

На використання:

  • засобів побутової хімії (ацетону, розчинників та ін.), що може свідчити про захоплення речовинами, які викликають одурманювання (оп'яніння);

На зміну зовнішнього вигляду і поведінки:

● порушення координації рухів;

● підвищення збудженості або в'ялість;

● поява слідів від уколів на венах;

● розширення або звуження зіниць.

Щоб не допустити біди, не дозволяйте дітям та підліткам:

● йти з дому на довгий час;

● ночувати у малознайомих для Вас осіб;

● знаходитись пізно ввечері і вночі на вулиці, де вони можуть стати жертвою насильства дорослих;

● зберігати чужі речі.

Пам'ятайте:

Ваш особистий приклад – головний вихователь дитини. Бійки в родині, пияцтво, невлаштований побут виганяють дітей на вулицю, в підвали, на горища, в притони, приводять до трагічних наслідків.

Якщо Вам дороге майбутнє Ваших дітей – відмовтеся від шкідливих звичок, створіть в домі теплу, затишну і добру атмосферу.

Станьте друзями Вашим дітям!


Copyright MyCorp © 2024