Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Вівторок, 2024-03-19, 4:55 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Броварський професійний ліцей"
State Vocational Educational Institution "Brovarskyi Professional Lyceum"
Головна | Реєстрація | Вхід
Інклюзивна освіта


Соціально-психологічний супровід  освітнього процесу в ліцеї здійснює

практичний психолог - Медведєва Марина Григорівна

 

ВИСНОВОК щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп

Нормативно-правова база інклюзії

Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти в Україні презентація

Загальна декларація прав людини (1948 р.)
Конвенція про права дитини (ратифікована Верховною Радою України 27.02.1991)
Конвенція про права інвалідів (ратифікована Верховною Радою України 16.12.2009, набрала чинності 06.03.2010)

ЗАКОНИ УКРАЇНИ

від 06.09.2018 №2541-VIII Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг

від 10.01.2018

№ 23/40

Про внесення змін до Переліку особливих (спеціальних) умов, що створюються для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання

від 05.09.2017

№2145-19

Про освіту

від 05.06.2014

№1324-VІІ

Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання 
від 22.12.2011 № 4213-VI Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів 

від 06.07.2010 

№2442-VI

Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу

від 11.07.2001 

№2628-III

Про дошкільну освіту

 

УКАЗИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

від 19.05.2011

№588

Про заходи щодо розв'язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями

від 12.18.2007 

№1228

Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями

від 01.06.2005

№900

Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями

ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

від 10.07.2019 р

№ 636

«Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти»
від 27.02.2019 № 129 «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2019 році»
від21.02.2018 №88 Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році
від 14.02.2018 №72 Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 р. № 1096
від 09.08.2017 №588 Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах

від 12.07.2017

№ 545

Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та навчання у 2019/2020 н.р.

від 29.03.2017

№ 201

Про деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів у 2017 році

від 01.03.2017

№ 115

Про затвердження Державної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2020 року
від 08.07.2015 №479 Про внесення змін в додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298

від 21.08.2013

№607

Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами  

від 15.08.2011

№872

Про затвердження Порядку  організації інклюзивного навчання  у загальноосвітніх навчальних закладах 

від 23.04.2003

№585

Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку

від 12.10.2000 

№1545

Про затвердження концепції ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів

 

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 25.08.2004

№619-р

Про затвердження Концепції соціальної адаптації осіб з розумовою відсталістю

 

НАКАЗИ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

від 21.06.2018 №668 Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти III ступеня для дітей з особливими освітнііми потребами
від 12.06.2018 №627 Про затвердження типової освітньої програми спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами
від 08.06.2018 №609 Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти
від 11.05.2018 №414 Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти
від 06.04.2018 №332 Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для дітей з особливими освітніми потребами
від 13.12.2017 №1625 Про проведення в 2018 році апробації технології проведення зовнішнього незалежного оцінювання для осіб з порушеннями зору, які використовують у процесі навчання шрифт Брайля
від 21.07.2017 №1081 Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)
від 20.05.2016 №544 Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 04 листопада 2010 року № 1055

від 12.01.2016

№8

Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах

від 31.12.2015

№1436 

Про затвердження  Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі

від 06.02.2015 

№ 104/52

Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах

від 28.01.2014

№80

 

Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), із змінами, внесеними наказами МОН України від 11.02.2014 № 133від 16.04.2014 № 460

від 14.06.2013

№768

Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів

від 09.12.2010

№1224

 

Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами  у загальноосвітніх навчальних закладах

від 01.10.2010

№912

Концепція розвитку інклюзивної освіти

 

 ЛИСТИ

від 31.08 2020

№ 1/9-495
 
Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році
від 23.08.2019 №1/9-

Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та навчання у 2019/2020 н.р.

від 05.08.19 №1/9-498 «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.»
від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.»
від 26.06.2019 №1/9-409 «Методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання в закладах освіти
від 05.04.2019 № 1/9-223

«Щодо забезпечення доступності закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами»

від 29.11.17

№ 1/9-639

Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
від 03.07.2017 № 1/9-362 Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році
від 14.06.2017 № 1/9-325 Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році

 

від 06.02.2017 № 1/9-63 Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами
від 09.06.2016 № 1/9-293 Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів
від 21.04.2016 № 1/9-202 Про порядок нарахування та виплати грошової допомоги випускникам шкіл-інтернатів
від 30.11.2015 № 1/9-575  Про виїзд дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за кордон

від 05.06.2015

№1/9-280

Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році

від 18.06.2012

№1/9-456

Про запровадження навчальної дисципліни "Основи інклюзивної освіти"
від 18.05.2012 №1/9-384 Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

До уваги осіб з інвалідністю та батьків дітей з ДЦП!

Просвітницький всеобуч для батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами

Нездатність до навчання. Як її перемогти. Дислексіяпрезентація

Сучасна інклюзивна освіта

Поради батькам дітей з особливими освітніми потребами

Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей

 

Відповідно до Порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти
зарахування до спеціального закладу освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви про зарахування одного з батьків дитини або її законних представників (далі - батьки) чи повнолітньої особи, поданої особисто, до заяви додаються:

  • копія свідоцтва про народження дитини;
  • довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;
  • карта профілактичних щеплень, заповнена за формою первинної облікової документації № 063/о «Карта профілактичних щеплень», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10 січня 2006 року № 1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2006 року за № 686/12560 (надається за умови відсутності медичних протипоказань до проведення профілактичних щеплень);
  • довідка від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;
  • висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
  • висновок лікарсько-консультативної комісії про встановлення дитині інвалідності (за наявності);
  • індивідуальна програма реабілітації особи (дитини) з інвалідністю (за наявності);
  • оригінал або копія відповідного документа про освіту (крім учнів першого і другого класів) за відповідний клас, документ, що підтверджує здобуття освіти;
  • висновок сурдолога або отоларинголога (для дітей з порушенням мовлення);
  • висновок психіатра (для осіб з порушеннями інтелектуального розвитку);
  • рішення органу опіки та піклування (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).

Команда соціально-психологічного супровіду

Учасники

Функції

Адміністрація закладу освіти

(Директор, заступник директора з навчально-виховної роботи, заступник директора з навчально-виробничої роботи, вихователь, методист)

  • організація роботи Команди супроводу;
  • формування складу Команди супроводу;
  • призначення відповідальної особи по координації розробки ІПР;
  • контроль виконання висновку ІРЦ;
  • залучення фахівців ІРЦ для надання психолого-педагогічних послуг дітям з ООП;
  • забезпечення розгляду ІПР педагогічною радою, а також затвердження наказом керівника;
  • оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
  • залучення батьків (законних представників) до розробки ІПР;
  • моніторинг виконання ІПР;
  • контроль за виконанням завдань Команди супроводу.

Практичний психолог

  • психологічний супровід дитини з ООП;
  • надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
  • проведення консультацій з батьками дитини з ООП;
  • сприяння формуванню психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;
  • підготовка звіту про результати надання психологічних послуг дитині із зазначення динаміки її розвитку.

Соціальний педагог

  • соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків (законних представників).
  • виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
  • вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП;
  • планування і реалізація завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі, надання допомоги дітям і сім’ям, що знаходяться у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги;
  • проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;
  • надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі;
  • захист прав дітей з ООП, за відповідним дорученням представлення їхніх інтересів у правоохоронних і судових органах та інших організаціях;

Майстер виробничого навчання, класний керівник, вихователь

  • забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
  • виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;
  • інформування учасників Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби, про результати виконання дитиною навчальної програми;
  • надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в освітньому процесі;
  • контроль за наданням психолого-педагогічних послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
  • підготовка індивідуального навчального плану та/(або)індивідуальної навчальної програми;
  • визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного семестру;
  • створення належної моральної атмосфери взаємин у групі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);
  • консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.

Вчителі предметів

  • забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
  • інформування учасників Команди супроводу про результати досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР за відповідним предметом навчання;
  • розробка індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми, адаптація навчального матеріалу відповідно до потенційних можливостей дитини з ООП;
  • створення належної моральної атмосфери взаємин у групі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);
  • консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.

Асистент вчителя/вихователя

 

  • допомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП,
  • участь у розробці ІПР;
  • участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми;
  • адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами;
  • спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
  • здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;
  • оцінка спільно з вчителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
  • підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
  • консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам;

Медична сестра

  • інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;
  • за необхідністю збір додаткової інформації від батьків, осіб, які їх замінюють, закладу охорони здоров’я стосовно стану здоров’я дитини.

Вчителі–дефектологи (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог), вчитель лікувальної фізкультури, фахівці ІРЦ

  • надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно з ІПР;
  • оцінка розвитку дитини згідно кваліфікації з метою вивчення її потенційних можливостей  та потреб;
  • надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР;
  • підготовка звіту про результати надання корекційно-розвиткових послуг дитині з зазначенням динаміки її розвитку, згідно з ІПР.

 


Copyright MyCorp © 2024