
Соціально-психологічний супровід освітнього процесу в ліцеї здійснює
практичний психолог - Медведєва Марина Григорівна
ВИСНОВОК щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп
Нормативно-правова база інклюзії
Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти в Україні презентація
ЗАКОНИ УКРАЇНИ
УКАЗИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
НАКАЗИ МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЛИСТИ



ПОРАДИ БАТЬКАМ
До уваги осіб з інвалідністю та батьків дітей з ДЦП!
Просвітницький всеобуч для батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами
Нездатність до навчання. Як її перемогти. Дислексіяпрезентація
Сучасна інклюзивна освіта
Поради батькам дітей з особливими освітніми потребами
Рекомендації батькам по корекції тривожності дітей
Відповідно до Порядку зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти
зарахування до спеціального закладу освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви про зарахування одного з батьків дитини або її законних представників (далі - батьки) чи повнолітньої особи, поданої особисто, до заяви додаються:
- копія свідоцтва про народження дитини;
- довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;
- карта профілактичних щеплень, заповнена за формою первинної облікової документації № 063/о «Карта профілактичних щеплень», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10 січня 2006 року № 1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2006 року за № 686/12560 (надається за умови відсутності медичних протипоказань до проведення профілактичних щеплень);
- довідка від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;
- висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
- висновок лікарсько-консультативної комісії про встановлення дитині інвалідності (за наявності);
- індивідуальна програма реабілітації особи (дитини) з інвалідністю (за наявності);
- оригінал або копія відповідного документа про освіту (крім учнів першого і другого класів) за відповідний клас, документ, що підтверджує здобуття освіти;
- висновок сурдолога або отоларинголога (для дітей з порушенням мовлення);
- висновок психіатра (для осіб з порушеннями інтелектуального розвитку);
- рішення органу опіки та піклування (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).
Команда соціально-психологічного супровіду
Учасники
|
Функції
|
Адміністрація закладу освіти
(Директор, заступник директора з навчально-виховної роботи, заступник директора з навчально-виробничої роботи, вихователь, методист)
|
- організація роботи Команди супроводу;
- формування складу Команди супроводу;
- призначення відповідальної особи по координації розробки ІПР;
- контроль виконання висновку ІРЦ;
- залучення фахівців ІРЦ для надання психолого-педагогічних послуг дітям з ООП;
- забезпечення розгляду ІПР педагогічною радою, а також затвердження наказом керівника;
- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
- залучення батьків (законних представників) до розробки ІПР;
- моніторинг виконання ІПР;
- контроль за виконанням завдань Команди супроводу.
|
Практичний психолог
|
- психологічний супровід дитини з ООП;
- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
- проведення консультацій з батьками дитини з ООП;
- сприяння формуванню психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з ООП;
- підготовка звіту про результати надання психологічних послуг дитині із зазначення динаміки її розвитку.
|
Соціальний педагог
|
- соціально-педагогічний патронаж здобувачів освіти і їх батьків (законних представників).
- виявлення соціальних питань, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
- вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП;
- планування і реалізація завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі, надання допомоги дітям і сім’ям, що знаходяться у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги;
- проведення індивідуальної роботи з дітьми з ООП, залучення їх до роботи в гуртках, секціях та інших об'єднаннях;
- надання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі;
- захист прав дітей з ООП, за відповідним дорученням представлення їхніх інтересів у правоохоронних і судових органах та інших організаціях;
|
Майстер виробничого навчання, класний керівник, вихователь
|
- забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
- виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;
- інформування учасників Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби, про результати виконання дитиною навчальної програми;
- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в освітньому процесі;
- контроль за наданням психолого-педагогічних послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
- підготовка індивідуального навчального плану та/(або)індивідуальної навчальної програми;
- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного семестру;
- створення належної моральної атмосфери взаємин у групі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);
- консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.
|
Вчителі предметів
|
- забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
- інформування учасників Команди супроводу про результати досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР за відповідним предметом навчання;
- розробка індивідуального навчального плану та індивідуальної навчальної програми, адаптація навчального матеріалу відповідно до потенційних можливостей дитини з ООП;
- створення належної моральної атмосфери взаємин у групі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина і т.д.);
- консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.
|
Асистент вчителя/вихователя
|
- допомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП,
- участь у розробці ІПР;
- участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми;
- адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами;
- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
- здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;
- оцінка спільно з вчителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
- підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
- консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам;
|
Медична сестра
|
- інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;
- за необхідністю збір додаткової інформації від батьків, осіб, які їх замінюють, закладу охорони здоров’я стосовно стану здоров’я дитини.
|
Вчителі–дефектологи (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог), вчитель лікувальної фізкультури, фахівці ІРЦ
|
- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно з ІПР;
- оцінка розвитку дитини згідно кваліфікації з метою вивчення її потенційних можливостей та потреб;
- надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР;
- підготовка звіту про результати надання корекційно-розвиткових послуг дитині з зазначенням динаміки її розвитку, згідно з ІПР.
|
|