Рекомендації щодо проведення уроку виробничого навчання Під час занять в навчальних майстернях практикують різновиди уроків, а саме: • уроки вправ; • уроки самостійного виготовлення навчально-виробничих виробів; • змішані уроки; • інструктивні уроки; • контрольно-перевірочні уроки. На уроках вправ переважає повторне виправлення учнів у виробничих діях і операціях. Уроки самостійного виготовлення навчально-виробничих виробів проводяться на основі індивідуальної, бригадної або фронтальної роботи учнів. Під час загально групової роботи учні виконують однакові завдання на однотипному обладнанні із застосуванням одних і тих самих інструментів. Працюючи в бригаді, учень може виконувати своє самостійне завдання. На змішаному уроці поєднуються елементи двох попередніх - повторне тренування у виконанні певних операцій з самостійним виготовленням конкретних виробів. Інструктивні уроки застосовують, як правило, під час навчання професій експлуатаційного характеру (демонстрування апаратів або механізмів, пояснення їх будови, взаємодії окремих частин і вузлів), а також водіння машин (тракторів, автомобілів, кранів тощо). Контрольно-перевірочні уроки проводяться переважно в кінці навчального року і мають на меті виявити недоліки в професійній підготовці учнів, внести відповідні корективи, оцінити готовність учнів до самостійної роботи. Готуючись до уроку, майстер виробничого навчання повинен: • проаналізувати підсумки попередніх занять з метою виявлення причин недоліків та внесення змін і доповнень на наступних уроках; • визначити основну дидактичну мету року; • визначити тип, вид, структуру уроку та час, відведений для проведення кожного його елементу; • скласти план року; • підготувати науково-технічну та методичну літературу, а також матеріали з передового досвіду за темою уроку; • намітити практичні та навчально-виробничі роботи, вправи, завдання для самостійної роботи учнів під час закріплення нового навчального матеріалу;
• підготувати дидактичне і матеріально-технічне забезпечення уроку; • визначити міжпредметні (внутрішньопредметі) зв'язки та прийоми їх реалізації на уроці; • визначити типові помилки, яких допускаються учні під час вправ, намітити засоби їх попередження або виправлення; • приготуватися до показу на уроці наочних засобів, експериментів, нових операцій і прийомів трудової діяльності; • визначити зміст і обсяг домашнього завдання учнів; • спланувати методику та форми контролю якості знань, умінь та навичок учнів на уроці.
|