Вхід на сайт

Пошук

Календар

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Вівторок, 2024-03-19, 4:31 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Державний професійно-технічний навчальний заклад "Броварський професійний ліцей"
State Vocational Educational Institution "Brovarskyi Professional Lyceum"
Головна | Реєстрація | Вхід
Завдання, напрямки роботи учнівського самоврядування


Учнівське самоврядування як спосіб організації життя колективу

 

Наш час потребує лідерів нової формації. Людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно. Проблема виховання молодих лідерів – це проблема підготовки людини майбутнього, людини, яка відповідає вимогам нового ХХІ століття.

Ось чому необхідні пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямованні на активну участь у громадському житті. Молодь,   яка, має організаторські здібності, усвідомлює себе потенційним лідером, має бажання використовувати свою енергію та здібності заради інших. Цілком очевидно, що навички управління суспільством стануть надбанням людини тоді, коли участь в учнівському самоврядуванні сприятиме набуттю вихованцем необхідних знань, умінь і досвіду соціальної дії.

Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до радикальних перетворень, що відбуваються у нашому суспільстві. Найвідчутніші результати у формуванні соціально компетентної молоді дає широка варіативність учнівського самоврядування.

Ліцей – це модель майбутнього суспільства. Основи громадського становлення та демократії закладаються з дитячих років, і самоврядування допомагають здобувачам освіти   організувати власне життя своїх товаришів. Учні потребують практичних навичок управлінської діяльності, і саме педагоги їх забезпечують. Головною умовою розвитку самоврядування стає наявність педагогів, наставників, представників громадських організацій, які хочуть і вміють співпрацювати з учнями.

Саме від педагогів залежить, чи зможе він довіряти учням самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя, чи зуміє переконати їх у тому, що, крім них, ці обов’язки ніхто не зможе виконати. Тільки тоді самоврядування стане потребою колективу. Учнівському самоврядуванню притаманна раціональна внутрішня організаційність, що виявляється у загальній захопленості справою, нових ініціативних, високому рівні відповідальності за спільну справу.

Зараз розвивається нова технологія освітнього процесу на основі самоврядування. Байдужість або недовіра до учнівської ініціативи можуть згубно позначитися на паростках учнівського самоврядування. Для учнівського самоврядування відкрилися цілком інші перспективи, а саме, бути реальною часткою освітнього  процесу (участь та співпраця дорослих і дітей у спільних справах).

Учнівське самоврядування будується на підставі співзвучних потреб дитини на суспільстві. Головною задачею педагогів у цій системі є постійна підтримка мотиваційно-потребнісної сфери дитини, тобто підтримання такого стану, за якого стає необхідним постійне самовдосконалення та бажання і наміри стати гідним громадянином держави. Разом із тим реалізація завдань з організації учнівського самоврядування  пов’язана з необхідністю подолання такої суперечності: з одного боку, самоврядування потребує самостійності, з іншого – воно неможливе без удосконалення педагогічного керівництва. Самоврядування не означає залишення дітей сам на сам, а є об’єктом і результатом найскладнішої, найвищої форми керівництва учнівським  колективом.

Учнівське самоврядування в нашому закладі існує багато років. Воно здійснюється через  роботу ліцейногого Кабінету Міністрів.  

До складу учнівського самоврядування входить:

- Кабінет Міністрів на чолі з Прем'єр-Міністром;

- Міністерство культури  на чолі з  Міністром  культури;

- Міністерство  спорту та туризму, яке  очолює Міністр спорту;

 - Міністерство засобів масової інформації та зв’язку з громадськістю, яке  очолює міністр ЗМІ.

 Учнівське самоврядування ліцею очолює Президент ліцею.

Нашим активістам є де працювати, для них створено "Центр виховної роботи" в якому проводяться засідання учнівської ради, за участі представників спілки учнівського самоврядування.  Спілка учнівського самоврядування «Молодь України» - це добровільна організація учнів, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами, які належать до їхньої компетенції та в інтересах учнів освітнього закладу. Учнівське самоврядування здійснює свою діяльність у співпраці з дирекцією, колективом викладачів та майстрів виробничого навчання, а також з батьківським комітетом.

Слід зауважити, що метою роботи учнівського самоврядування є згуртування учнівської молоді на корисні, добрі справи, виховувати в них кращі риси громадянина України, захищати їх права, інтереси, робити життя учнів ліцею  насиченим і цікавим.

Основними функціями учнівського самоврядування є:

  • організаторська – самостійно керує свою суспільно корисною діяльністю;
  • виховна – стає носієм моральних переконань;
  • стимулююча – сприяє формуванню морально-ціннісних стимулів усіх суспільно корисних справ, регулює поведінку своїх членів, їх відносин.

Основні заповіді в діяльності учнівського самоврядування ліцею:

  • Робити добро!
  • Любити своїх близьких!
  • Допомагай іншим людям!
  • Не лінись і не шукай виправдання своїм недолікам!
  • Знайди свою мету в житті!
  • Пізнай світ і себе!
  • Внось у своє життя новизну!

Ліцейний Кабінет Міністрів є постійно діючим органом учнівського самоврядування в нашому закладі. На учнівську конференцію запрошуються представники кожного міністерства, які є лідерами. Основною метою є виховувати в учнів активну життєву позицію, підготувати до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством.

Така модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнівської молоді  певних якостей:

  • відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;
  • принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;
  • самостійність;
  • готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;
  • творче ставлення до дійсності;
  • вміння виявити ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.

Саме тому учнівський колектив сильний і організований, з чіткою системою самоврядування й відповідальності перед суспільством за своє навчання та свої вчинки.

 Учнівське самоврядування – це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних взаємин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самодостатності та самоорганізації особистості.

 

 


Copyright MyCorp © 2024